The Voice asks the royals to apologize for the slavery after the backlash of Prince Charles’s editorial staff

The Voice asks the royals to apologize for the slavery after the backlash of Prince Charles’s editorial staff

The Voice asks the royals to apologize for the slavery after the backlash of Prince Charles’s editorial staff

Prince Charles said he was moved by the idea of ​​editing Britain's only British newspaper (Getty Images)

Prince Charles said he was moved by the idea of ​​editing Britain’s only British newspaper (Getty Images)

Britain’s leading black newspaper asks the royal family to apologize and pay compensation for slavery amid the backlash of Prince Charles’ host who edited the paper.

The Prince of Wales has taken over The voice the September edition of the newspaper that sparked a torrent of criticism from readers. A well-placed source said The independent that a backlash was expected during the planning process but neglected.

The prince cited Jamaican reggae legend Bob Marley in his editor’s letter, saying he was “so moved” at being invited to curate the paper, adding how he always felt that Britain’s black communities were “one great source of inspiration “.

However, the condemnation was swift, with many readers noting the omission of themes in Charles’s contribution, such as Harry and Meghan’s allegations of racism within the royal family, royal exemption from equality legislation, slavery and reparations.

The voice The newspaper is a shame for inviting Prince Charles to edit them as a guest, “wrote one user online.” Is this some kind of joke? “, Another. he retorted.

“Hear the reason The voice the choice of Prince Charles as guest editor still leaves me with disappointment. Until the royal family recognizes the role they played in the slave trade, assumes responsibility and pays for the reparations, we don’t need to hear them in a black newspaper, “a reader tweeted.

When it gets closer The independentspokesperson for The voice said: “We recognize the strong feelings some of our readers have about this edition and the divergence of opinion in the community.”

“We decided to partner with The Prince of Wales after looking at the work it had done on racial equality over 40 years and parallels with our campaign over the same period. The edition we have published deals with important issues such as reparations and black empowerment, told through the eyes of prominent figures and respected in the community. “

In his request for an apology for slavery, the spokesman said: “Apologies and reparations for the enslavement of Africans remain a key demand from all institutions that have been involved or gained from it.”

The British royal family was involved in the transport and sale of Africans for profit for centuries, with Elizabeth I becoming involved in the lucrative business of John Hawkins, one of Britain’s first slave traders in the 16th century, and the connection continued until its abolition in 1834.

Monthly newspaper editor Lester Holloway elaborated on the newspaper’s “key request” by asking for an apology for slavery during an interview with the BBC in London on Sunday.

“All the institutions, including the royal family, that have been embroiled in the historical horrors of colonialism have not apologized for slavery and what we have are personal regret statements that are definitely not enough,” he said. “I think it’s scary that no one apologized for the slavery.”

Repairman Esther Stanford-Xosei asked The voice apologize for inviting Prince Charles to edit the paper.

“Having bought and read a copy of the paper, it’s really just a sickening advertisement for the Prince’s Trust and what it’s doing,” he said.

“The royal family, as an institution, are doing nothing to actually undo the damage [caused by slavery] and the leadership of Prince Charles sends a dangerous message to the rest of the world and shows the schizophrenic identity that is part of the internalization of colonization “.

While Charles’s modification of The voice boasts of the difference that Prince’s Trust grants have made to black beneficiaries such as Idris Elba, former employees of the charity have implied that fighting racial inequality has never been a core goal of the organization, The independent it has been said. The Prince’s Trust has been contacted for comment.

This was stated by a reader, who asked to remain anonymous The independent that Charles’ editing was “perplexing and maddening”.

“I think this approach on his part is to try to mitigate the problems with racism and the royal family. Whatever you say, it won’t convince me, “they said.” At the ripe age of 56, I witnessed huge differences in how royalty treat people of color … past and present!

“It is too late for me to see a member of the royal family show interest in a newspaper specific to my culture and have a say in what is published, thinking that I should respect and accept it. I feel betrayed and most likely won’t read The voice still.”

Clarence House said Charles’s modification celebrates some of the black community’s achievements over the past four decades and records his “long-standing partnership with black leaders,” including writing letters of support for the Notting Hill Carnival over the years. previous.

It has been noted that none of the high-profile public figures involved in the edition, such as Idris Elba, Doreen Lawrence and Barbados Prime Minister Mia Mottley, have amplified it on their social media profiles despite the palace having tagged them and attempted. to raise interest.

Almost everyone involved in the special edition received honors from the palace, fueling concerns that the move is inherently biased and little more than a public relations exercise for the future king.

Michael Morgan, a former writer for The voicesaid The independent: “I feel this decision makes fun of the slogan ‘Britain’s Leading Black Newspaper’.

“Seeing Prince Charles’ fingers in a newspaper that gave me my start and allowed me to grow as a writer, left me really disappointed.

“When I wrote for The voice he opposed the personifications of oppression and repression. I guess a lot has changed since then. It would seem that when you hold a CBE or similar “honor” that is bestowed upon you, you are literally a slave to the establishment for life. This PR scrubbing is something we all see and I, for example, am not impressed.

The voice, founded in 1982, is the only British national black newspaper in the UK. It is currently financially supported by the Jamaica National Bank

Paulette Simpson CBE is the newspaper’s executive director and sits on a government committee.

The palace has been contacted for comment.

Leave a Reply

Your email address will not be published.